Visi, Misi, Nilai Bersama dan Dasar Kualiti Jabatan Perkhidmatan Awam Negeri Sabah
Visi Jabatan Perkhidmatan Awam Negeri Sabah
Misi Jabatan Perkhidmatan Awam Negeri Sabah
Organisasi Berprestasi Tinggi / High Performance Organization (HPO) Membangun dan meningkatkan budaya berprestasi tinggi organisasi |
Menginstitusikan Sistem Kerja berprestasi tinggi dalam Perkhidmatan Awam Negeri |
Sumber Manusia Masa Depan (Future Human Resource) Pengurusan sumber manusia beraspirasikan masa depan |
Melengkapi keperluan modal insan masa depan |
Kerajaan Digital (Digital Government) Penyampaian perkhidmatan terbaik menerusi perkhidmatan digital |
Menyediakan perkhidmatan digital untuk menyampaikan perkhidmatan terbaik |
Kesejahteraan Menyeluruh (Total Wellbeing) Pendekatan kesejahteraan pegawai perkhidmatan awam secara holistik |
Menjajarkan kesejahteraan perkhidmatan awam melalui pendekatan holistik yang menekankan keseimbangan kesihatan fizikal, kesihatan mental dan kesihatan jiwa (3K) pegawai perkhidmatan awam. |
Nilai Jabatan Perkhidmatan Awam Negeri Sabah
C CITIZEN-CENTRIC Merakyatkan Perkhidmatan Memberikan perkhidmatan terbaik melalui pemerkasaan inovasi, keterbukaan perkhidmatan awam dan keterlibatan strategik bersama rakyat |
A ACTION-ORIENTED Berorientasi Keberhasilan Mengamalkan budaya kesegeraan dan keberhasilan dalam menjayakan program berimpak tinggi |
R RESPECT Berkhidmat dengan Hormat Memuliakan perkhidmatan awam melalui pendekatan yang iklusif, berintegriti dan berempati |
E EMPOWER Mengupayakan Perkhidmatan Awam Memberi kepercayaan untuk mewujudkan semangat kekitaan dan kesetiaan |